neděle 6. prosince 2015

Asics Gel Equation 7 - recenze

Vlastně první pohled, protože je mám teprve chvíli

Své Reeboky za pětikilo, které vydržely pětikilo jsem byl nucen vyměnit s velmi těžkým srdcem. Celkem jsem si na ně zvykl. I když neměly žádné z parametrů kvalitní boty, líbily se mi hlavně svou extrémní lehkostí a poměrně slušnými vlastnostmi na lesních cestách, stezkách a jiných površích, které by se daly charakterizovat jako "střední". Ale protože nic netrvá věčně, byl jsem nucen vyměnit je za nový model. Vhodnější dobu jsem si nemohl najít; před zimou byly snad všechny boty všude ve slevě a někdy i hodně výrazné. Takže pojďme na recenzi, kterou píše člověk, který měl v životě jediné běžecké boty, tedy osoba na svém místě.

Jak už jsem řekl, doba mi přála. Mohl jsem si dovolit botu, na kterou bych normálně neměl ani za nic. Proto jsem se už při internetové anabázi poohlížel po botách značek, které nepatří mezi ty úplně lidové, hlavně tedy Mizuno, Asics a Salomon. S tím taky souvisel problém jakou botu vlastně potřebuji, silniční, něco mezi nebo krosovou? Přišel jsem na to, že většinu času běhám po zpevněných cestách, maximálně nějaké přeběhy, ale nic dramatického, a když napadne sníh, tak si koupím nesmeky. 

Uvažoval jsem tedy, že něco mezi bude ideál, přesto jsem se pořád nemohl rozhodnout, tak jsem usoudil, že to vymyslím na místě.

Vypravil jsem se tedy do nejmenované prodejny s tím, že prvně se podívám do jedné, pak pojedu do druhé, kde jsem očekával větší výběr, ale kdybych nepořídil, tak se vrátím do původní.

Netrvalo dlouho a uviděl jsem je. Vždycky jsem chtěl hodně výrazné boty a to tyhle rozhodně splňují. A ta cena. Původní 2 650, nynější 1 199. A začal jsem přemýšlet, když je nekoupím teď, tak je může někdo koupit, je tedy přece jenom jeden pár této velikosti atd. atd. Tak jsem si to za chvíli štrádoval k pokladně.

Už jsou doma!
Byl čas je tedy vyzkoušet. Jako testovací okruh jsem zvolil ten můj klasický, tedy většina trasy po silnici, jen asi kilometr po lesní cestě a asi 100 metrů po písčité stezce.

Boty mají rozhodně výrazné tlumení a  pro někoho, kdo přejde z bot tvrdých jako štolverk, je to pořádný rozdíl, skoro jak bych běžel po obláčku :D

Co je ale příjemně měkké na tvrdém povrchu, je až nepříjemně měkké na měkkém povrchu. Když se prostě sečte tlumení boty a povrch, tak značně utrpí efektivita běhu; je to jako běžet v písku, i když běžím po relativně pevné cestě.

O to víc jsem byl zvědavý, jak si povede bota právě v písku a nestabilním podloží. No není to žádná hitparáda, ale je to jako chtít po formuli, ať má vlastnosti Jeepu. Přesto má ale bota slušnou přilnavost směrem z kopce. Nahoru občas trochu podklouzne, ale dolu působí stabilně a robustně.

S tím taky souvisí její pohodlí. U předchozích bot jsem měl problém, že u běhu nad deset kilometrů mě trochu začínaly bolet kotníky a někdy i kolena, o tom u těchto bot nemůže být ani řeč. Jsou jako stvořené pro dlouhé silniční výběhy, přičemž pořád působí stejně pohodlně a gel v podrážce se zřetelně (fakt to jde cítit) přizpůsobuje vašemu chodidlu.

Zátěžový test

Boty jsem podrobil 15 km běhu různorodým prostředím, od asfaltu, přes kamenité stezky, výběhy lesem až po bláto. Test trochu znehodnotily špatně zvolené ponožky, které mě po namočení kousaly. Boty tedy na škále od 1 do 10 dopadly následovně:


O silnici už jsem mluvil, tam boty prostě šlapou. Po ušlapané lesní cestě je běh pohodlný, ale běh je trochu náročnější. Do kopce nastává ale problém, do bot musíte hodně šlapat, boty také občas podklouznou. Prozatím jsem boty netestoval na kluzkých kamenech a podobně, ale myslím si že to nebude žádná sláva. Zato z kopce v pořádně vrstvě bláta mě boty vysloveně překvapily. Působí stabilně a skvěle drží stopu, prostě příjemné překvapení. Prodyšnost a vhodnost do náročných podmínek spolu úzce souvisí. Boty jsou prodyšně, kryje je totiž jenom síťka, běhat ve sněhu v nich ale logicky nepůjde. Mám ale dojem, že boty budou skvěle vysychat, proto se v teplém počasí rozhodně nemusíte vyhýbat kalužím.



Celkově vypadají Asics Gel Equotation 7 na určitě vhodnou tréninkovou botou na středně dlouhé výběhy ve zpevněném terénu, ale neztratí se taky v lehkém terénu, což u kovaných silniček jenom potěší. A co se týče vzhledu, za mě určitě 10/10. Takže po prvních 50 km je mé hodnocení


Zatím.

2 komentáře:

  1. Děkuji za recenzi, rozhodoval jsem se podle ní a chybu jsem neudělal. Skvělé boty.

    OdpovědětVymazat