pátek 4. prosince 2015

Recept #1

Kuřecí prsa v jogurtové marinádě se špenátem a batáty

Protože blog, kde by nebyl žádný recept není blogem, rozhodl jsem se i já, že zde budu zveřejňovat své kuchařské výtvory. Dnešek bude (už téměř výjimečně) masožroutský, konkrétně bude kuře.

Kuře každý zná, každý ho pořád vaří, mnoha lidem už leze krkem. Já jsem taky neobjevil Ameriku, co se úpravy týče, nezvyklá je spíše kombinace surovin, což u mě naprosto běžné :)

Začneme tedy alespoň 12 hodin předtím, než chceme jíst. Do mísy dáme lžíci oleje (nemusí být olivový), přidejte asi půl kelímku bílého jogurtu a vyšlehejte. Pak přidejte česnek, a protože já zastávám pravidlo, že ani v česneku není dost česneku, takže pokud nejdete na rande, přidejte ho hodně, alespoň 3-4 stroužky, klidně i víc. Marinádu osolte a opepřete a přidejte lžičku kari, hlavně kvůli barvě. A vrhněte se na kuře. 

Očistěte ho, Každé prso rozřízněte napůl (udělejte z jednoho dvě), vložte do marinády, na marinádu vložte folii, marinádu vložte do lednice, lednici zavřete a nechte spát do druhého dne a probuďte ji asi hodinu před plánovaným obědem.

Nevypadá to dvakrát chutně...


Po probuzení kuřete si vezměte do parády batát. Loupat ho můžete, ale nemusíte, záleží na vaší chuti. Důležité je si ale připravit na batát marinádu. Do mísy dejte opět lžíci oleje, přidejte sůl, pepř, sladkou papriku, trochu chilli a tymián. Přidejte batáty, které jste mezitím pokrájeli na hranolky, na misku položte talíř, ujistěte se, že na misce dobře sedí a pořádně protřepte. Malá finta na to, aby byl opravdu každý kus ochucený a nemuseli jste míchat jak šílení (zvlášť praktické, pokud máte malou misku). Navíc, pokud misku s talířem otočíte vzhůru dnem, necháte chvíli odstát, pak rychle otočíte misku a sundáte talíř (hlavně to nevysypte), tak se zbavíte přebytečného oleje. No ale už dost o tomto skvělém vynálezu a jdeme péct batáty.



Teď máte dvě možnosti, buď hodíte batáty do trouby nebo na pánev, já jsem je dělal na pánvi (samozřejmě už bez oleje) a přišlo mi, že se dělají nějak dlouho, ale je to na Vás. 

A na řadu přichází špenát. Pokud seženete čerstvý listový, tak máte štěstí. Pokud seženete zmražený listový (tak jako já), tak se nic neděje. Pokud ale neseženete ani jedno a měli byste dělat protlak, tak se raději se špenátem rozlučte a vymyslete něco jiného. 

Špenát je uprostřed, jasné?


Takže špenát dejte do rendlíku a poduste na troše vody, osolte opepřete a přidejte trochu (hodně) česneku. Počkejte dokud špenát nebude tak akorát a pokud jste fajnšmekr přidejte trochu smetany, ale ne moc (aby nebyl vodnatý). 

Mezitím by měly být batáty hotové. Pokud jste je dělali na pánvi tak je dejte někam do tepla a vzhůru na kuře. Jednotlivá prsa očistěte od přebytečné marinády a opékejte dozlatova. Zbylou marinádu nevyhazujte, je skvělá jako majonéza k hranolkům, 

Tak, teď už to jen všechno pěkně naaranžujte, abyste měli hodně lajků na instagramu, vyfoťte a vzhůru do jídla :-P

Lajky, poďte ke mně!


Protože to má být jakože "fitness"jídlo a já už se dlouho nehrabal v kalorických tabulkách, tak přidávám gramy makro živin:


A na závěr verze pro vegetariány (i vegany). Místo kuřete dejte tofu. Toť vše. A abyste se necítili ochuzeni, zde jsou vaše makra:


A na úplný závěr soupis všech surovin, abyste to měli pěkně pohromadě.



Zítra je den dlouhého běhu, tudíž popis nějaké narychlo sesmolené a pak protrpěné trasy.

Zatím.

2 komentáře: