úterý 15. prosince 2015

Recept #3 - Cizrnové "něco jako karí"

Dnešní recept nebude žádné terno. Myslím si, že většina lidí o takové úpravě slyšela, přesto si taky myslím, že existuje velká skupina lidí, která si myslí, že jediné co jde z cizrny udělat, je hummus. Takže dnes si ukážeme klasický recept ve velmi rychlé variantě.

Začneme souhrnem surovin, budete potřebovat toto:

+ rýži
Není toho moc a nejdražší je koriandr, takže cajk. Začneme tím, že si dáme vařit rýži. Protože chcete být echt indičtí, tak použijete basmati. Já basmati rýži vařím extrémně rychle, ani ne 10 min a je akorát.

Kouzlem tohoto receptu je, že trvá tak dlouho, než se uvaří rýže, takže teď začíná souboj s časem.

Do pánve nalijte trochu oleje a přidejte do něj hořčičné semínko, římský kmín, jeden bobkový lístek. Všechno restujte a očekávejte, že hořčičné semínko rozjede na pánvi pěknou diskotéku. Takže když začne skákat, tak ztlumte plamen. Zatímco bude hořčičné semeno tančit si nadrobno nakrájejte menší cibuli a česnek.

Vhoďte je na rozjetou párty k semínku, což sice zabije veškerou zábavu, ale v nejlepším se musí přestat.

Cibuli s česnekem chvilku restuje a pak přidejte kurkumu a chilli. Já jsem to s chilli přehnal, vy takovou chybu neudělejte, pokud nemáte plechovou hubu.

Kurkumu s chilli opět chvíli restujte. Buďte připraveni, že možná budete muset přidat trochu oleje, aby se směs nepálila a vznikla taková žlutohnědá kašička.

Když se vám kašička bude zdát akorát, tak přidejte hlavní ingredienci - cizrnu, konzervovanou, vůbec to není problém, právě naopak. Cizrnu nechte obalit v koření a opékejte asi 5 minut, jak můžete vidět na obrázku.


Když bude cizrna opečená, tak přidáte rajčata. Já jsem zvolil formu pyré, ale protlakem taky určitě nic nezkazíte, a pokud máte rádi hrubší strukturu, tak přidejte i pár čerstvých.

Rajčata pořádně zarestujte a rozřeďte vývarem nebo vodou. Omáčku osolte a opepřete. Mně se zdála trochu málo "kariová", takže jsem přidal ještě trochu kari koření, ale to záleží na vaší chuti.

Mezitím nezapomínejte zkontrolovat rýži. Pokud už je, tak ji jenom dejte pryč z ohně, za chvíli přijde na řadu. Omáčku už jen chvíli povařte, vypněte sporák a přidejte nasekaný koriandr. Pokud nemáte koriandr, tak tenhle recept vůbec nedělejte, nemá to cenu. Promíchejte a servírujte. Vyfoťte a postněte.



Na závěr se ještě pohrabeme v kalorických tabulkách, teda já se pohrabu a pěkně si to shrneme.





Žádné komentáře:

Okomentovat