čtvrtek 31. prosince 2015

Měsíční sumář #2 - Prosinec 2015

Měl jsem jít běhat 28. 12., nešel. Měl jsem jít běhat 30. 12., nešel. A měl jsem jít běhat dneska, a jak jistě očekáváte, tak jsem nešel. Shrnutí uplynulého měsíce jsem tedy mohl napsat už 26. 12., ale co nadělám.

Místo počítání kilometrů začnu tím, jak jsem absolutně nedodržoval plány. V předchozím článku jsem avizoval, že na Boží hod budu bušit doma a na Štěpána půjdu na bazén. Nebušil jsem a na bazén jsem ani nemohl jít, protože byl zavřený. Místo bazénu jsem se vydal běhat do hor, kde jsem pokořil Bahenec, tedy 15,5 km při převýšení 604 m, což je nejvíc v mé novodobé běhací historii.

Ještě ten den jsem vyrazil po velmi dlouhé době do víru velkoměsta (Třince), takže bylo úplně jasné, že 27. 12. se nebude odehrávat absolutně nic.

Na bušení došlo až 29. 12., kdy jsem si dal krátký, ale dobrý HIIT, sestávající z dřepovací tabaty a kroužení se závažím, což je starý zápasnický cvik, jehož provedení jsem nikde na YouTube nenašel, takže je to super příležitost natočit video, bohužel nevím jestli by můj počítač utáhl i ten nejjednodušší stříhací program :). Pak už jen nějaké shyby, kliky, zvedání nohou a prkna. Ani jsem nebyl unavený.

No a pak už jen odkládání a odkládání. Na mou obranu ale musím říct, že odložení běhu včera a dneska nebylo mojí chybou, ale protože jsem musel být doma se psem a odpoledne se musím učit; ono je celkem s podivem, že vůbec ještě něco dělám, když mám dva týdny do státnic a pět dní do zkoušky, kterou když neudělám, tak nejdu ke státnicím :D ale jak já říkám: lidé, kteří tvrdí, že nemají čas, tak neví, co s časem :)

No ale teď už k sumírování:

Takže za prosinec jsem naběhal 135,5 km, tedy o 10 km více než v listopadu. Mohlo to být víc, nebýt toho zkaženého závěru měsíce, přesto jsem ale celkem spokojený, že jsem předchozí vzdálenost překonal.

Sportem jsem v prosinci strávil cca 1 den a 1 hodinu, což jsou 3,4 % celkového času. To je posun o více než 10 hodin a téměř procento a půl. Strávit jeden den sportem za měsíc mi připadá jako celkem normální hodnota, nic extra, ale určitě nic špatného.

Co se týče nastoupaných metrů, tak jsem skončil těsně pod hranicí 3000 metrů. Ale jenom při běhu. Když budu počítat i chůzi, o které jsem se zapomněl zmínit (chodil jsem každý den se psem na zhruba hodinové procházky většinou do kopce), tak se dostanu na 3896 metrů, stanovený Grossglockner jsem tedy překonal o 200 metrů, ale nevím jestli to tak můžu počítat. Pro zajímavost, i s chůzí jsem se "napohyboval" 160 km :)

Takže kdybych to měl zhodnotit, tak to byl celkem povedený měsíc s několika zádrhely. Pozitivně hodnotím zejména to, že jsem se přiblížil (skoro vyrovnal) ke svému rekordu na pětce, nevynechával dlouhé běhy a začal chodit na bazén. Negativně hodnotím to, že jsem přibral a hlavně nedodržoval plány.

Takže nějaké plány do nového roku? No stanovovat si realistické plány a dodržovat je, zhubnout (na což se těším :P) a dále pokračovat v tréninku. Leden bych nechal ve znamení objemu, takže určitě překonat současnou vzdálenost (nejlépe překonat 200 km).

Ať se Vám v roce 2016 vše splní!

Žádné komentáře:

Okomentovat